A JÁTÉKRÓL A Syberia sorozat készítőjétől tapasztalja meg Benoit Sokal első kalandjáték-remekét. 1932-ben Alexandre Valembois egy fiatal felfedező volt, aki anyanyelvű barátjával, Antonio Álvarezzel szerette volna hírnevet szerezni a titokzatos Amerzone régió feltárásával. A régió bennszülöttjeivel összebarátkozva furcsa szertartásnak volt tanúja, amelyben a híres fehér madarak óriási tojása volt. Alexandre el akarta bizonyítani, hogy a fehér madarak léteznek, elárulta a bennszülöttek bizalmát, és ellopta a titokzatos tojást. Sajnos, amikor visszatért Franciaországba, senki sem hitt Alexandre-nek vagy az Amerzone-ról szóló folyóiratoknak. Hatvan év telt el, és a világ megváltozott. A második világháború eljött és elmúlt, az Amerzone deszpotikus vezetője, Antonio Álvarez felderítetlen és elzárva marad a kívülállók elől. Monsieur Alexandre Valembois élete végén idős ember, egyedül él egy világítótoronyban és szeretné kijavítani hibáját. Ekkor egy fiatal riporter meglátogatja az öreg Alexandre Valembois-t kalandjaival kapcsolatban ... Meg tudja oldani a fehér madarak rejtélyét?